Etter en vill fest som ender blodig, må Yolanda kjempe for å få tilbake sønnen. Hun prøver å samle trådene og manøvrere invaderende naboer, overvåkningsapparatet, og en voldelig mann. En video går viralt der hun i kaoset virker å svikte som omsorgsperson. Hva som egentlig har skjedd og om alle har overlevd virker like uklart for henne som for oss. Nå vil hun få finne sønnen og komme seg ut av Havanna, der tysting er folkesport og sosial fordømmelse er førstevalg.
Regissør Alán González står med WILD WOMAN for den beste cubanske debuten på lang tid. Med intens rytme og utsøkt lyddesign plasserer han oss i et Cuba hvor den sosiale krisen vokser uhemmet etter pandemien, men hvor kjønnsroller og morsrollen står på stedet hvil. Skuespilleren Lola Amores etablerer seg som en av Cubas fremste med en gedigen rolleprestasjon som Yolanda, en rå og egenrådig karakter, styrket av foto som følger hennes ville ferd.
Lørdag 9. mars innledes WILD WOMAN av Adri Mena González